Cenotvorba

Nastaviť cenu je jednoduché. Pozriete si zopár ponúk v okolí, spojíte ich so svojimi očakávaniami a predstava o cene za noc je na svete. Asi Vás sklameme, takto to nefunguje.

Pod pojmom cenotvorba sa skrýva pravidelné sledovanie trhu, jeho špecifík, sezón, termínov. Zohľadňovať musíte dĺžky pobytu, počasie, počty osôb a dokonca aj štruktúru rezervácii. Tá sa skladá z first minute rezervácií, bežných pobytov, last minute, dlhších pobytov a aj atraktívnych termínov za navýšené ceny.

Roky praxe nás naučili trpezlivosti a jednoznačnosti pri komunikácii s hosťom alebo potencionálnym obchodom. Pochopenie benefitov každého z bytov v našej správe bol rozhodujúci faktor pri budovaní biznis plánu.

Príklad:

Otvárali sme byt na Komenského ulici, poskytoval štedrý priestor a dve samostatné izby. Plán bol samozrejme ako vždy, zariadenie obývačky a spálne. Po dlhej úvahe sme sa rozhodli zariskovať a zariadiť iba dve spálne, ktoré poskytujú pohodlné 4 lôžka. Prečo sa o tom bavíme v sekcii cenotvorby? Jednoducho preto, že sme dokázali organicky navýšiť počet lôžok, biznis plán získal vyššiu priemernú cenu a dnešnou realitou je, že tento typ apartmánu je veľmi vyhľadávaný a dosahuje dobré výsledky. Pri cenotvorbe teda prihliadate na každý malý faktor, ktorý môže byť rozhodujúci.

Autor článku: Mgr. Tomáš Lukáč - Eggresh.com
Top